Honda nu vrea să monteze transmisii manuale simulate pe modelele sale electrice, spre deosebire de alți producători.
Pe măsură ce mașinile electrice câștigă din ce în ce mai multă cotă de piață, unii producători au sugerat că ar putea monta transmisii care să simuleze una manuală, de dragul vremurilor apuse. Cu toate acestea, cei de la Honda nu sunt foarte încântați de idee.
CEO-ul Honda, Toshihiro Mibe, și responsabilul pentru electrificarea brandului, Shinji Aoyama, au dezvăluit recent pentru Car and Driver că este puțin probabil ca producătorul auto să folosească orice tip de transmisie manuală simulată pentru viitoarele sale vehicule electrice.
„Artificial, o putem face. Din punct de vedere mecanic, nu este ușor”, a spus Aoyama, care s-a referit la ideea unei transmisii manuale simulate drept „o extensie a controlului activ al sunetului”. El a adăugat că nu îi plac astfel de soluții și că Honda se va orienta către alte metode pentru a face mașinile sale mai distractive.
Cei doi cred că tehnologia bateriei, pachetul complet al mașinii, programarea și ingineria vor face, în schimb, viitoarele vehicule electrice Honda să fie distractive. Mibe a adăugat și că vrea ca viitoarele vehicule electrice să fie „precise” și distincte de concurență.
Între timp, Toyota pare că este foarte interesată de conceptul unei transmisii manuale simulate pentru vehiculele sale electrice. Compania a brevetat recent un sistem cu trei pedale cu trepte „virtuale” și cu schimbător de viteze.
Koji Sato, președintele companiei Lexus, a spus că dorește ca vehiculele electrice ale companiei sale să vină cu o formă de transmisie manuală simulată. Astfel, el și-ar dori ca un viitor supercar electric Lexus să aibă un tip de cutie de viteze manuală, fie ea și simulată.
Până la dispariția sa completă, lumea se va putea bucura de transmisia manuală, chiar dacă nu se mai bucură de aceeași popularitate printre cumpărători.
Sursa: Car and Driver